2 noiembrie 2011

Ştefan Stan sau despre cum se pot auzi culorile...



Pentru mine acest fel de spectacole nu mai spun nimic, de foarte multă vreme. Vocea României însă este altceva. Îmi place juriul, îmi place formatul emisiunii şi calitatea concurenţilor. Sunt foarte mulţi concurenţi buni. Chiar foarte buni. Totuşi, ştiaţi că urmează acest totuşi..., nu? :), alegerea mea a venit de la sine. La mine ori e, ori nu e. Şi a fost. Ştefan, desigur. M-am dat de gol cu titlul. Acum o să întrebaţi: "De ce Ştefan?!". Iar eu zâmbesc. Pentru prima dată o să răspund fără răsuflare: "Pentru că e perfect!" :). Pentru că de la prima notă muzicală am ştiut că dintre toţi concurenţii, el este cel care cântă doar pentru mine. Are un pic din toţi cei pe care i-am iubit eu de-a lungul timpului...Sinatra, Dylan, Dean, Evoria, Lionel, Ella, chiar şi din Billie. Şi...hmmm, simt că îmi scapă cineva anume. Îmi amintesc eu pe parcurs. Însă. Ştefan e toţi în unul pentru mine. O reverie. Magic! Nu aş fi crezut că se poate asta. Defapt nu aş fi crezut că voi putea vreodată să spun că îmi place cineva la fel de mult ca şi pe Dean de exemplu. Nu am putut vreodată să aleg între cei de mai sus, iar acum nici măcar nu mai este nevoie :).  Când l-am auzit cântând m-am bucurat atât de mult că în sfârşit, cineva, după atâta amar de timp şi atâţia amari de ani...cântă dincolo de ecran, de timp, de sunete..., ascultându-l pe Ştefan am realizat că până şi culorile se pot auzi din muzica lui. Mi-a tresărit sufletul. E frumos să simţi din nou. Să te simţi. Să simţi viaţa altfel prin tine. Şi să te bucuri atât de natural. Are atâta tandreţe, căldură, emoţie în glas. Dă atât de frumos mai departe ceea ce simte el. Răzbeşte. Cutremură. Te învăluie. ASTA, e important şi esenţial în muzică. Să răzbeşti dincolo de orice imagine, de ecran, de timp...până în inima celui care te ascultă. ASTA, înseamnă muzică! Să nu vrei videoclipuri ci pur şi simplu să nu te mai saturi de un om ascultându-l. La mine e pe repeat de peste zece ore :))) şi jur că l-aş putea asculta o viaţă. Dincolo de muzica lui absolut deosebită, Ştefan m-a ajutat să îl cunosc ca şi om. Staţi! Nu trageţi concluzii. Nu îl cunosc pe Ştefan mai mult decât voi. Nu l-am văzut decât la televizor. Din păcate. Probabil am fi fost prieteni buni, în altă ordine de idei :). Însă. M-a ajutat să-l percep. Cum? Ascultându-l. :) Mi se pare o persoană care are toate calităţile necesare de a fi: om! Poate de aici şi muzica lui atât de frumoasă. Un om cu suflet frumos, cum ar putea cânta altfel decât minunat? Mie mi se pare a fi un om căruia îi pasă de oameni. Un tip inteligent, spontan, plin de sclipire, romantic, carismatic, perseverent, caritabil. Se simte că îi pasă. Îi pasă de toţi şi de tot ce face. Oarecum, dincolo de toate zâmbetele lui minunate, largi şi pline de drag de viaţă, mi se pare că e multă tristeţe sau a fost. Nu ştiu. Dar mie aşa îmi răzbeşte. E ca şi cum din toate durerile, tristeţile şi greutăţile lui a strâns toată frumuseţea şi a lăsat-o să zboare. Măcar o dată în viaţă mi-ar plăcea să greşesc, iar el să fi fost fericit mereu. Chiar mi-aş dori asta. M-am bucurat în mod deosebit când l-a ales pe Smiley! De ce? Păi, nu ştiu...e cineva care să nu îl iubească pe Smiley aşa ca mine? Eu nu pot concepe oameni să nu iubească nebunia, sclipirea, frumuseţea, spontaneitatea, doza de viaţă a lui Smiley :). E ca şi un Red Bull :))). Îţi dă energie şi zâmbet numai cum îl vezi. Cum îl guşti cu privirea şi cum îl asculţi. Când Smiley l-a ales pe Ştefan, am ştiut că aici e mai mult decât alegere. E mâna altcuiva. Poate a destinului sau a şansei reale pentru Ştefan. Se potrivesc. Sunt aproape identici :). De aici nu poate ieşi decât ceva bun şi foarte, foarte bun! Adică, va ieşi Ştefan învingător. Oricum este. Şi oricum, pentru mine el a fost din prima clipă. Îmi doresc însă să câştige pentru ca el să aibă o şansă şi pentru ca noi toţi să avem o şansă. Şansa de a asculta multă vreme muzică de calitate. Muzica aia care linişteşte sufletul. Care îl alimentează. Aseară, am mai aflat ceva despre Ştefan. Că e incredibil!  A spus "Nu vreau să ies în faţă. Nu vreau să o pun pe ea în umbră. Nu. Vreau să iasă bine ca şi cuplu." El vrea doar să cânte... Să fie frumos. Şi, a reuşit. A dovedit că dincolo de toate el iubeşte muzica şi când aceasta nu e cântată doar de el. E o persoană matură şi corectă. Cu mult, mult bun simţ. Cum spuneam...,e perfect :). Duetul dintre ei doi a fost o revelaţie muzicală pentru mine. O simfonie de emoţii, sunete, trăiri, senzaţii, culori. O infuzie de bine, linişte, dragoste, frumos! Mi-a părut rău când Smiley a fost nevoit să aleagă. Nu aş fi vrut să fiu în pielea lui. Cred că îi venea să îşi muşte din suflet sau din mână :), dar el şi-a făcut-o :))) când i-a pus împreună. Ştia că va fi ceva minunat. Ştiu. A dăruit o cutiuţă muzicală. Un cadou. Însă, dureros la sfârşit. Ceea ce îmi doresc eu, este ca pe viitor, undeva, cândva, să îi mai văd măcar o dată împreună cântând. Tare mi-au plăcut. Acum însă, tot ascultându-l, nu ştiu de ce ajung la o melodie a adolescenţei mele...la "Cry to me" a lui Burke. Da. Pe Burke îl uitasem mai sus :))). Nu mă pot gândi deloc la Chapman. Iese din ecuaţie. Rămâne doar această melodie. Poate pentru că e foarte, foarte apropiată de sufletul meu? Poate pentru că îl văd cântând-o şi pur şi simplu mă bucur până în suflet?  Nu ştiu. Oricum. Eu mi-am găsit omul ca să spun aşa. Şi e un om frumos. Şi mă bucur că am lăsat tv deschis la Vocea României. Eram în hol. Televizorul mergea. Şi am auzit atât: "Bay Parkway wonder...". În clipa următoare am ştiut! Zâmbeam şi mă cutremuram în acelaşi timp. Îmi venea să plâng. Am intrat şi l-am ascultat până la capăt. Îi mulţumesc pentru ceea ce mi-a oferit prin interpretările sale şi pentru că există atât de frumos. Îi doresc mult, mult succes şi ştiu că îl va găsi indiferent de situaţie, pentru că, altfel, viaţa m-ar dezamăgi. Şi credinţa mea la fel. De ce? Pentru că oamenii frumoşi nu merită să trăiască în umbră sau mediocritate ci merită să zboare cât mai sus şi cât mai frumos!
Deci...zboară Ştefan :)! Pentru tine şi, pentru noi toţi!
(Sursa: internet)

20 de comentarii:

Danette spunea...

Foarte frumoase cuvinte ...si binemeritate.Am revazut si reascultat interpretarea din nou si din nou, fara urma de plictis ...are omul asta o scanteie de buna dispozitie ...foarte rar de intalnit.

Sandrina-Ramona Ilie ~ Lady Allia spunea...

:)nu-i aşa? Trece dincolo de orice bariere. Mulţumesc pentru oprirea pe la han, Danette.

Ziua mea s-a derulat astfel: m-am trezit, am pus căştile pe urechi...cânta Ştefan. S-a luat lumina aproape toată ziua (de aia a, întârziat şi cu răspunsul pentru tine). M-am plictisit să mor :). A venit lumina. A revenit şi Ştefam :))).

O seară frumoasă îţi doresc! :)

Anonim spunea...

iti multumesc Sandrina ca-l apreciezi asa de mult,merita si cand spun ca merita stiu de ce o fac.....

Sandrina-Ramona Ilie ~ Lady Allia spunea...

Iar eu îţi mulţumesc pentru că te-ai oprit o clipă şi aici, să ne dai şi nouă din frumosul pe care îl simţi :).

Sunt convinsă că merită. Nu mă opresc mereu. O fac doar când există sclipirea aia care parcă...ştii...e ca în melodia "Give me one reason" când Ştefan ţipă "heeey" - atunci ştiu că trebuie să stau. E ca şi o clipă de încremenire :). Totuşi, cei care îi sunteţi alături şi îl cunoaşteţi, ştiţi mult mai bine, simţiţi mult mai frumos şi mai profund pentru el. Şi e normal aşa. Şi e frumos când se întâmplă asta...să ai lângă tine, oameni care te apreciază şi te iubesc !

Mulţumesc, pentru trecere şi gânduri...

zalexa spunea...

Nici eu si cred ca nici unul din noi toti nu il putea descrie mai bine decat ai facut-o tu...
Iti jur ca acelasi sent l-am avut si eu de cand a scos primul sunet..are ceva aparte si asta il face atat de special..om..cum ai spus tu..
este invingator indif de verdictul juriului...
iti multumesc pt acest post minunat in numele tuturor celor ce il apreciaza...si ...mai asteptam...
P.S. Frumos blog... Alexandra...

Sandrina-Ramona Ilie ~ Lady Allia spunea...

Bine te-am găsit Alexandra :). Mă bucur că ai simţit să laşi un gând. Un gând atât de frumos.
Ce să spun?
Ştefan s-a descris singur Alexandra :). Este omul acela frumos care poate face asta. Aşa, cum i-am spus şi lui:

"Eu doar am transpus Ştefan. Rolul principal în ceea ce a devenit textul "interpretat" de mine îţi revine însă ţie :). Cu alte cuvinte, versurile sunt ale mele, dar melodia tot tu o cânţi :)."

...aşa îţi spun şi ţie. El a cântat, eu am tradus ce am simţit!

Pentru mine, el oricum este un învingător, iar pentru cei care îl cunosc a fost cu mult înainte.

Îţi mulţumesc încă o dată pentru tot ceea ce ai simţit să aşterni aici şi sunt nespus de bucuroasă să văd că au simţit atât de mulţi oameni ca şi mine.

În viaţa asta, mi-au lipsit destule, dar niciodată oamenii frumoşi, cărora le mulţumesc pentru sclipirea pe care au dăruit-o...lumii mele!

Am să mai scriu şi, te mai aştept...

Miruna spunea...

Ramona, nu ne poţi da mai multe detalii despre Stefan Stan? Eu, tot il ascult si as vrea sa stiu mai multe despre el. Poate stii despre o pagina de internet, blog sau ceva. Sau unde a studiat. Mai scrie te rog despre el.

Sandrina-Ramona Ilie ~ Lady Allia spunea...

Miruna, dacă îl asculţi, ce alte detalii aş mai putea eu să îţi dau ca să ştii totul despre el :)?

Oare e nevoie să intrăm în intimitatea cuiva ca să îl cunoaştem mai bine? Deşi eu, recunosc că am anumite privilegii la care nici nu m-am aşteptat, îmi era suficient să îl aud doar cântând. Să îmi facă sufletul să tresară...

Însă, am să încerc să vă dau anumite relaţii. Dacă se va putea.

Cât despre studii, Ştefan nu a studiat muzica. Nu a fost printre cei fericiţi care să aibă un sprijin în acest sens. Nu cred însă că contează. Poate e mai bine aşa. A rămas el...natural, neatins de intenţia aceea a profesorilor de a te transforma în visele lor şi nu ale tale.

O zi bună îţi doresc!

Andra Stăvaru spunea...

Sunt de acord!! Frumoase cuvinte apropos:) Sper si eu din suflet sa castige! Este si preferatul meu:) Multa bafta ii dorim!!

Sandrina-Ramona Ilie ~ Lady Allia spunea...

Mulţumesc, Andra!
Dacă îi vom fi la fel de frumos alături şi îl vom sprijini cu gândurile noastre, cu iubirea şi sentimentele noastre...cu siguranţă va câştiga!
Deşi, :) eu deja l-am desemnat câştigător - nu doar pentru că e bun ci pentru că am luat-o logic şi nu văd pe altcineva în finală.

O zi frumoasă îţi doresc!

Cătă spunea...

Să ştii că am plâns când am citit ce ai scris. Mi s-a părut că ai furat toate cuvintele care îl pot descrie cel mai bine pe Ştefan şi le-ai dat copyrightul inimii tale. Nu e corect :)! Noi ce putem adăuga în plus?

Anonim spunea...

Esti iremediabil dusa cu capul !!!

Sandrina-Ramona Ilie ~ Lady Allia spunea...

Cătă, puteţi să vă adăugaţi pe voi...altfel decât am făcut-o eu. Sufletul vostru :). Mulţumesc pentru trecere şi gânduri.

Sandrina-Ramona Ilie ~ Lady Allia spunea...

Da, dar am responsabilitatea să îmi semnez toate "dusele" şi "nedusele". Nu simt nevoia să mă ascund în spatele unor litere de unde să spun ce simt, iar dacă îmi vine să te înjur o fac pe faţă. Nu sunt şobolan de internet şi ştiu să îmi asum doza de nebunie!

O zi bună să ai!

Bia spunea...

Scrii foarte frumos! Stii asta?;))Iar ceea ce spui despre Stefan este foarte adevarat...este un om minunat;) care canta ...pfuaa! Pe mine m-a emotionat pana la lacrimi cand a cantat cu Andra...Bafta la amandoi!

bya spunea...

Foarte frumos!

Sandrina-Ramona Ilie ~ Lady Allia spunea...

Bia, pe mine mă emoţionează orice ar cânta...poate pentru că regăsesc în muzica lui atât de multe...:) şi ştie să dăruiască atât de frumos bucăţi din el şi sufletul lui...:). Mulţumesc, draga mea!

Sandrina-Ramona Ilie ~ Lady Allia spunea...

Bya,...mulţumesc!

Anonim spunea...

Mi-ai luat gandurile si le-ai asternut pe hartie inaintea mea....dar cum te-as putea numi hoata?

Sandrina-Ramona Ilie ~ Lady Allia spunea...

Nu poți...ar fi ca și când te-ai îmbrăca în sufletul meu...și sunt convinsă că al fiecăruia are ceva în plus...Deci și al tău :).

Mulțumesc...