15 octombrie 2008

monolog - cadana de zambete

o zi ca oricare alta.
poate doar cativa nori si pamant reavan de la ploaia de ieri.
pasi in alti pasi. parca nu m-as mai potrivi deloc alor mei.
gata!
mai incerc unul - ultimul si gata!
asta e un pic mai mare. clar. imi iau toti pasii cu mine si ma intorc acasa.

acasa in mine - evident!

in drum mi se pune de-a latul, de- a lungul, de-a curmezisul...de-a tot drumul EA!

zambesc si dau din cap.

- credeam ca macar tu nu ai sa apari azi!

ea ma privi. era rece. taia.

- credeai sau sperai? nu te mai amagi! iti sunt cea mai buna prietena!
- mda...
- esti ironica fata! de ce ma urasti defapt?
- pentru ca esti INDIFERENTA! din cauza ta mor oameni, suflete...din cauza ta lacrimile stau pe marginea prapastiei din noi...
- na si de aia nu mai poti tu acum. acum te doare de tine. e bine si asta din cand in cand.
- de unde stii tu?
- eu aud sufletele. cat despre mine...gresesti fata. eu doar sunt - ca oricare alta traire: iubirea, tristetea, fericirea...
- nu. tu esti altfel!
- nu eu sunt altfel. voi oamenii sunteti diferiti. fiecare ma traiti altfel. unii atat de putin incat ma irita pana si pe mine, altii moderat, iar altii ma traiesc atat de intens incat as vrea sa imi iau si eu concediu...
- cu alte cuvinte...
- nu ucide mesagerul. eu sunt "omul" fata! sunt "omul" imbracat cu o alta haina - sau dezbracat de o alta haina. cum vrei sa privesti situatia.
- dezbracati de suflet...
- poate...daca nu vi-ati lasa sufletele" de buna voie si nesiliti de nimeni" tabla de darts sentimentelor altora...
- te-am cunoaste mai bine
- nu pe mine. celelalte trairi...
- bine Indiferenta...eu mi-am luat pasii si plec.
- nu sunt ai tai. ai tai sunt mai mari.
- mai mici ai vrut sa zici.
- nu! mai mari. talpa ti-e mica, dar pasul ti-e mai mare...mereu cari pe cineva cu tine in el.
- nu-i asa? fac parte dintr-un mare" harem sentimental" - ultima cadana de zambete... heiii, unde ai disparut asa?
- in coltul ochiului tau stang... - hai, ia-ti pasul si pleaca. la urma urmei eu sunt Indiferenta!

Niciun comentariu: