10 martie 2010

paşii tuturor vrâncenilor


de la o vreme, viscolele mi s-au mai risipit,
iar cerul are ochii unei magnolii 
gingaşe
mă priveşte rozaliu şi prelung,
eu zâmbesc
ştergând norii grei de deasupra sufletului
cu un oftat uşor

de la o vreme am voie să visez
şi visez verde
verde precum frunzuliţele de castan
din faţa ferestrei
(fereastra care mereu dă spre acasă)
acasă e locul unde poţi fi mereu tu
şi poţi iubi
fără să râdă parcurile de tine,
sau ferestrele,
sau iarba,
sau castanii,
sau privirile celor care te culeg sub pleoape

de departe, visele mi se întorc şi ele
înflorite
îmi aduc din când în când veşti
despre cuiburile de cinteze
care pun câte un fir de iarbă peste respirări adânci,
despre oameni dragi,
care se adună serile pe băncuţă
povestind vieţi tinere,
despre pitpalacul
care îmi intrase în balcon
după ce i-am şoptit toate dorinţele
ţinându-l între palmele mele
l-am lăsat să plece
să mă povestească
dimineţilor

uneori..., 
nu întotdeauna
uneori,
pot să simt şi miresmele de clătite
pe care le făceam altădată
cu atâta drag
în timp ce ea, copila mea 
mă ţinea de colţul de la mânecă
ridicând către mine
o lume mare care clipea, cu sclipiri negre muratice, 
cât un univers
fără nici o urmă de pată...doar senin!

alteori aud...
aud vântul la fereastră,
fanfara
şi uşa vecinei cum se închide în sunetul
unor râsete de copii
aud toate clopotele bisericilor
cum bat în mine
cea de pe Bulevardul  Gării
o aud ca pe o şoaptă caldă,
iar cea din Sud
ca pe o amintire dragă

aud Siretul
şi Milcovul
şi paşii tuturor vrâncenilor 
pe sub fereastra sufletului meu

îi auziţi cât de frumos păşesc?
asemeni unor adieri frumoase...



Niciun comentariu: