19 martie 2009

pariu


pe mine s-a pariat înainte să mă nasc
"pariu că va fi băiat!" - nu am fost.
nu am vrut să fiu niciodată altceva sau altcineva
am dezamăgit,
am durut,
am venit ca o furtună întâmplătoare
m-au aşteptat în haine de vară - m-au primit înveşmântaţi în paltoane lungi şi groase
să nu simt căldura

apoi s-a pariat că voi fi cu picioarele pe pământ - "fi bărbat"! - nu am fost.
nu îmi place să mă agăţ de pământ la fiecare pas.
îmi place să fiu femeie
cu sunete în suflet şi nimburi pe frunte
am durut,
am dezamăgit,
am rămas ca un nor cenuşiu pe cerul lor de care mă aninam cu fiecare privire
văzută şi nevăzută

într-un târziu au pariat că voi fi "doctoriţă" şi voi cunoaşte un bărbat ! - nu am fost.
nu îmi place să trăiesc visul altora - să fiu ce nu a putut altul să fie,
iar bărbaţi nu am căutat. nu mi se potriveau.
se uitau pieziş la mine când plângeam la filme şi râdeau pentru că mă dor oamenii,
pentru că îmi doresc până în carne să fac toţi îngerii geloşi dând viaţă unui ghemotoc de om
dar, când a fost timpul - căci timp e pentru toate vrute sau nevrute - m-a găsit totuşi unul.
după ce mi-a stors sufletul, aşteptările, visele
de tot ce au dăruit
m-a lăsat goală în mijlocul vieţii.
m-a descoperit pe mine în toată fiinţa mea
si nu pe aceea - care ar fi vrut să fiu.

afară ploua.
ploua şi în mine.
ploua şi în viaţa mea.
ploua peste tot.
atunci am urât norii pentru prima dată şi mi-am dorit haine groase
să nu mă mai doară sufletul atât de tare.
mi-au fost întinse de către cei care mă pariaseră şi prima dată.
mi le-au întins a doua oară când muşcam din mine şi din viaţă să învăţ să mă renasc -
nu le-am primit.
nu mi se potriveau. îmi erau largi şi aveau mâneci prea lungi.
nu puteam atinge cerul şi mă împovărau mai mult.

atunci am tras aer în suflet. adânc. mi-am plâns în pietre durerea şi m-am redat mie.
am îmbrăcat iar visele şi zâmbetul. erau ale mele de când m-am născut.

ploaia s-a oprit.
mai tuna şi fulgera din când în când din amintiri
ca un pariu pierdut cu viaţa - de alţii.
am încetat să mă mai las cucerită de bărbaţi
mi-am visat în continuare povestea mea cu prinţul meu imaginar
alaturi de care mi-am plutit primul dans la bal
şi îmi visasem toate visele

când a venit...

îmi era ger. îmi era frig. îmi era teamă. eram îmbrăcată doar în mine.
m-a îmbrăcat şi în el (cu un zâmbet plin de iubire) - să-mi ţină de cald în vise şi în viaţă.
m-a făcut apoi prinţesă până la capătul zilelor noastre,
iar când ele nu ne vor mai fi,

ne vom înfăşura unul în sufletul celuilalt - doi fluturi pierduţi unul în altul

sperând să se regăsească şi printre stele

azi, visez în viaţă alături de un prinţ cu zâmbet frumos
şi suflet primitor
ca o "acasă"
de care mi-era atât de dor
încât mă sfâşia.

nimeni nu mai pariază pe mine acum.
sunt asemeni unui cal ieşit din concurs
lăsat să necheze durere şi fericire până la cer.

la urma urmei am fost o fată ca oricare alta!
cu vise şi realizari de femeie - doar că am fost femeia mea înainte de a fi a alcuiva - mi-am aparţinut,
acest lucru nu l-au înţeles cei ce m-au trântit pe masa vieţii într-un pariu
deja pierdut.

acum nu îmi mai aparţin. nu mai îmi e teamă de ploaie.
el nu m-a pariat cu viaţa. nu m-a pariat cu nimeni.
mi-a oblojit fiecare colţisor din mine cu visele lui. cu visele mele - toate cele visate şi nevisate.
mi+a dat carne din carnea lui şi mi-a lipit sufletul cu sufletul lui.
pentru el nu sunt oricare femeie.
sunt eu şi mă iubeşte pentru că sunt.
nu mă vrea alta şi nici în alta nu vrea să mă regăsească.
sunt prinţesa lui cu o aripă. e prinţul meu cu cealaltă aripă.
ştim să zburăm doar amândoi. împreună.

acum zâmbesc larg dimineţilor şi plâng la filme alături de prinţul meu.
are mereu batistuţe şi ştie să îmi spună întotdeauna: "ai să vezi că va fi bine",
din povestea noastră
scrisă între file de suflete pereche,
s-a născut o zânuţă pe care nimeni nu va paria nimic, niciodată!!!
din carnea noastră şi din lacrimi
s-a născut un fir gingaş de viaţă,
un vis
cu ochi mari,
cu zâmbet ce stinge orice durere,
cu râset larg
şi suflet vesel


ea este ea şi-şi aparţine,
iar pentru asta
merită orice încercare
pe care o visează ea şi nimeni altcineva ei!

Niciun comentariu: