27 mai 2011

Săptămâna copilăriei adjudene - MIERCURI, 1 iunie ORA 11:00 - ,,Hanul poveştilor”- poveşti pentru cei mici şi cei mari, RAMONA SANDRINA ILIE

Unii dintre voi v-aţi întrebat pe unde umblu..., unde am dispărut aşa, fără să las vreun indiciu. Am fost la Adjud. M-am gândit că nu ar fi rău să evadez o vreme din virtual, din mijlocul gândurilor şi a problemelor. Am stat acolo o săpătămână.

Bineânţeles că poţi evada, dar de gânduri şi de suflet nu putem să ne ascundem oriunde am fi. Oriunde sunt, există ceva în sufletul meu care tace. Eu nu vreau să uit. De când eram copil am dorit să adun oameni şi locuri şi imagini şi glasuri în mine. Sunt un fel de cutie plină de amintiri. De tot felul. Neuitarea însă, uneori poate să doară. O durere pe care vrem să o simţim ca să putem continua. Eu asta îmi doresc. Să nu uit...


Bucuria mi-a fost şi mai mare atunci când, doamna Tatiana m-a sunat să mă întrebe dacă doresc să particip la evenimentele bibliotecii, cu ocazia zilei celor mici. Cum aş fi putut refuza? Eu însămi sunt un copil. Un copil mare care tot încearcă să îi înţeleagă pe oamenii mari sau să evadeze din lumea lor. Pe lângă asta sau tocmai pentru asta, doamna Tatiana este un fel de zână bună. Eu aşa am văzut-o de prima dată. Mereu zâmbitoare, mereu primitoare, mereu săritoare şi plină de cuvinte calde şi bune. Iar biblioteca... Biblioteca este un fel de biserică unde sufletul se hrăneşte din cuvinte, din miros de cărţi şi literatură.

Fiind ziua copilului vor fi desene pe asfalt, poezii, zâmbete ştirbe ale celor mici, bucurie, entuziasm şi...poveşti. Poveştile, dintre toate sunt preferatele mele. Ele nu mint. Ele se hrănesc din amintirile noastre, din mâinile bunicilor, din zâmbetul mamei, din aroma cozonacilor, din visele în care eram prinţi şi prinţese, iar lumea era un loc frumos.

Aşa că, am să merg şi am să mă bucur de copilărie. Am să fiu Povestitoare pentru o zi. Am să iau şi Hanul Poveştilor cu mine. Şi Bursucii şi piticii şi zânele şi vântul, stejarii vrăjiţi, clăpăugii, păpădiile şi am să încerc să fiu ceea ce simt eu că ar fi trebuit să fiu mereu...un copil plin de zâmbet care încearcă să psătreze în el o fărâmă de seninătate ca să o poată da apoi mai departe.

Hanul Poveştilor, după cum bine ştiţi deja, este "un loc nici prea dosit, dar nici lesne de găsit un han. ...
Se spune, că oriunde te-ai fi aflat, dacă te simţeai pierdut sau rătăcit, paşii ştiau singuri să ia calea Hanului şi să te poarte într-acolo.
Hanul Poveştilor este un loc plin de magie,de frumuseţe şi veselie, iar când toate celelalte locuri ale pământului îşi închid porţile şi îşi sting luminile...el e singurul în care mai pâlpâie o lumină de căldură şi speranţă care îi aşteaptă pe toţi ce au nevoie de un loc de popas." , astfel că, aceia dintre voi care vreţi să luaţi loc la o masă din Han şi să vă primeniţi sufletul cu o gură de zâmbet şi copilărie, vă aşteptăm pe data de 1 Iunie ora 11:00 la Biblioteca Adjud. Promit să nu las Bursucul să vă dernajeze cu întrebările lui, deşi unele, se află în fiecare dintre noi :).





Săptămâna copilăriei adjudene
EDIŢIA A II-A
31 mai – 4 iunie 2011

Programul manifestării:

MARŢI, 31 mai
        ORA 11:00 - ,,Universul copilăriei” -expoziţie de carte
        ORA 12:00 - ,,Icoana-model de educaţie creştină” -expoziţie de icoane pe sticlă, lemn, piatră, farfurii-expun elevii de la cercul de pictură ,,Preot Alexandru Andoniu” de la Şc. Rugineşti, îndrumaţi de către Protopop Preot ION CIOBOTEA
        ORA 14:00 - ,,Călătorie în lumea copilăriei” – concurs de eseuri, recital muzical-literar cu participarea elevilor cls. a VIII-a de la Sc.,,Mihail Armencea” şi elevii cls. a X-a D de la Colegiul Tehnic ,,Gheorghe Balş”, coordonaţi de prof. ANCA FERARU
        ORA 14:00   ,,Stimularea creativităţii elevilor prin tehnici şi metode specifice educaţiei nonformale”- Expunere: prof. PETRE VALEA

MIERCURI, 1 iunie
        ORA 10:00 - ,,Copilărie imagini de vis”- concurs de desene pe asfalt cu participarea elevilor şi preşcolarilor de la şcolile şi grădiniţele adjudene
        ORA 11:00 - ,,Hanul poveştilor”- poveşti pentru cei mici şi cei mari-Expunere: scriitoarea RAMONA SANDRINA ILIE
        ORA 12:00 – ,,Copilul în familie”- concurs de literatură creştină cu participarea elevilor de la şcolile adjudene, Şc. Rugineşti, Şc. Păuneşti, Sc.Pufeşti şi Şc. Homocea
        ORA 17:00 - Audiţii muzicale

JOI, 2 iunie
        ORA 10:00 - ,,Artă şi speranţă”– expoziţie de lucrări artizanale realizate de copiii de la CHARTA ADJUD-Fundaţia  Pro Armonia Focşani.
        ORA 11:00 – ,,Copilărie fericită” – montaj literar–artistic prezentat de copiii de la Grădiniţa Nr. 4 sub îndrumarea d-nei educ. ELIONORA MUNTEANU
        ORA 12:00 - ,,Poveştile copilăriei”- vizionare, Sala multimedia, participă cls. a II-a, înv. IRINA VASILACHE de la Şc. ,,Mihail Armencea”

VINERI, 3 iunie
        ORA 11:00 - ,,Natura prin ochi de copil” – expoziţie de desene şi colaje cu materiale din natură-expun elevii clasei I,  înv. MARINELA APOSTOL de la Şc. Angheleşti şi elevii cls.a II-a, înv.ANETA NEGOIŢĂ de la Şc.Rugineşti.
        ORA 12:00 - ,,Micul ecologist”- vizionare,  Sala multimedia, participă elevii cls.a III-a , înv. VIORICA HINGU şi cls. I înv. IRINA VASILACHE de la Şc. ,,Mihail Armencea”

SÂMBĂTĂ, 3 iunie
                          
        ORA 12:00 – ,,Cupa Copilăriei” concurs  de karting – participă copiii de la Clubul Copiilor Adjud,  prof. îndrumător, PETRE VALEA


Pe lângă manifestările organizate pentru zâmbetul celor mici de ziua lor, la Biblioteca Municipală Adjud, va mai avea loc în data de 30 Mai, deschiderea oficială a unui centru de internet pentru public. Cei care doriţi să vă bucuraţi alături de oraganizatori şi participanţi sunteţi aşteptaţi pe 30 Mai, începând cu ora 11.

Deschiderea oficială a Centrului de Internet pentru Public în cadrul Programului BIBLIONET –LUMEA ÎN BIBLIOTECA MEA
PROGRAMUL MANIFESTĂRII - LUNI, 30 MAI 2011

11.00 - Primirea invitaţiilor
11.10 – Cuvânt de bun venit
11.15 – Inaugurarea oficială a Centrului de Internet pentru Public
11.20 - Scurtă prezentare a Programului BIBLIONET- LUMEA IN BIBLIOTECA MEA
11.30 - Alocuţiuni

12.00 - Prezentarea, testarea calculatoarelor şi echipamentelor IT

12.30 - Adjudul în documentele vremii
                     Prezintă : prof.ADRIAN AVRAM
12.45 - Prezentarea site-ului Bibliotecii Municipale Adjud cu adresa www.bibliotecaadjud.ro a programelor şi a proiectelor bibliotecii - Director, prof. Tatiana Valea

12.55 -  Moment literar-artistic
*Copilărie fericită – cântece interpretate de corul de copii ,,Armonia “al  Şc.,,Angela Gheorghiu”, coord. prof. IONELA CHIRIAC
* Dansuri populare - prezintă preşcolarii de la Grădiniţa nr. 4 sub îndrumarea educ. TINCUŢA TRIF şi AURICA RĂUŢĂ
*Adaptare după ,,Bubico” de I.L.Caragiale cu participarea elevilor clasei a V-a de la Şc.,,Mareşal Alexandru Averescu”, îndrumaţi de prof. FEVRONIA SPIRESCU
*,,Portretul colegei de bancă” de Mircea Sîntimbreanu, scenetă prezentată  de  elevii  clasei a III-a, Şc.,,Mihail Armencea”, coordonaţi de înv. VIORICA HINGU

13.30 - Vizitarea expoziţiei  ,,Copilărie vis de albastru pur”


5 comentarii:

Loredana spunea...

bafta multa!

Traduceri legalizate spunea...

Buna ziua,

Sunt interesat de un schimb de linkuri cu site-ul dvs.
Va ofer doua linkuri de pe http://the-art-blog.blogspot.com (page rank 5) si http://underthefirestar.blogspot.com (page rank 4)
La schimb doresc link catre http://www.traduceriautorizate.biz, titlu: traduceri legalizate
Astept raspunsul dvs. (mail: ovidiuf2001@yahoo.com)

O zi frumoasa!
Ovidiu

Aimée spunea...

Deci acolo ai "fugit"! :D Ma gandeam eu ca e ceva cu tacerea ta de pe blog. Nu pot sa spun decat ca ma bucura initiativele d-nei Tatiana, mai rar in zilele noastre o biblioteca organizeaza astfel de actiuni. :)

Ramona-Sandrina Ilie spunea...

Mulţumesc Lore :). A fost deosebit de frumos şi aştept cu nerăbdare săptămâna viitoare şi luna iulie când vom demara o campanie pentru cititorii de carte.

Ramona-Sandrina Ilie spunea...

Da Crengu :)... Acolo am evadat. E atât de bine printre copiii, cărţi şi oameni frumoşi. Uiţi de toate, iar cerul e mult, mult mai senin :).